דילוג לתוכן

איך כדאי להתייחס ללייאאוט של המסך ונקודות שבירה בדיזיין סיסטם?

הגדרת לייאאוט ונקודות שבירה כחלק מהדיזיין סיסטם מאפשרת עקביות בכל גודל מסך, חוסכת זמן פיתוח ומובילה לחוויית משתמש טובה יותר בכל המכשירים.

הגדרת נקודות שבירה – כדאי להגדיר נקודות שבירה כטוקנים בדיזיין סיסטם, בדיוק כמו צבעים וטיפוגרפיה. זה מבטיח שימוש עקבי בהן לאורך כל המוצר ומאפשר עדכון כשצריך. הגדירו מספר מצומצם של נקודות שבירה סטנדרטיות. לרוב 3-5 נקודות מספיקות לכיסוי רוב המכשירים (למשל: מובייל, טאבלט, מחשב נייד, מסך רחב).

טבלת נקודות שבירה (breakpoints) בדיזיין סיסטם המגדירה חמש רמות של רוחב מסך - קטן (640px), בינוני (768px), גדול (1024px), גדול במיוחד (1280px) וגדול מאוד (1536px)
הגדרת נקודות השבירה של הממשק כטוקנים בדיזיין סיסטם

גריד – אם אתם משתמשים בגריד בעיצובים, תעדו את ההנחיות על רוחב העמודות, מרווחים, כיווץ במסכים קטנים (לדוג' גריד 12 עמודות שהופך ל4 עמודות) וכו'

רשימת סגנונות גריד בדיזיין סיסטם המגדירה ארבע רמות גדלים - קטן (320px), בינוני (672px), גדול (1056px) וגדול במיוחד (1312px), כל אחד מסומן עם אייקון גריד
הגדרת גריד ייעודי עבור גדלי מסך שונים

תבנית גריד רספונסיבי לעיצוב מסכים בדיזיין סיסטם, המציגה מערך עמודות אנכיות מדויק המשמש כבסיס ליצירת לייאאוטים עקביים בכל גדלי המסך
תבנית מסך רספונסיבי בדיזיין סיסטם עם גריד עמודות מוחל, שמשמשת כבסיס ליצירת לייאאוטים עקביים בכל גדלי המסך – מתוך Carbon Design System של IBM

תיעוד כללים ברורים למעבר בין גדלים – הגדירו איך אלמנטים אמורים להתנהג בכל נקודת שבירה. למשל, האם תפריט הופך להמבורגר במובייל? האם גריד של כרטיסיות משתנה מ-4 בשורה ל-2 ואז ל-1?

טבלת משתנים רספונסיביים בדיזיין סיסטם המציגה הגדרות עבור נקודות שבירה (breakpoint), רוחב מינימלי ומקסימלי, וערכי גריד כמו מספר עמודות, שורות, מרווחים (margin) ושוליים פנימיים (gutter) לכל גודל מסך - קטן, בינוני, גדול וגדול במיוחד
הגדרות גריד ורוחב מינימום ומקסימום עבור מסכים בגדלים שונים

גדלי טקסטים רספונסיביים – אם גדלי הטקסטים במערכת שלכם משתנים כתלות בגודל מסך, אפשר לייצר ט'ים (מוד) עבור טיפוגרפיה. בדיוק כמו שמייצרים לייט ודארק ט'ים בצבעים, אפשר לייצר ט'ים לדסקטופ ומובייל בטיפוגרפיה.

טבלת משתני viewport בדיזיין סיסטם המראה כיצד גופנים וגדלי מסך מתקשרים באמצעות טוקנים, עם התייחסות לרוחב מינימלי ומקסימלי בכל נקודת שבירה וטוקנים שונים לכותרות, כותרות משנה וטקסט רגיל
הגדרות גדלי פונט למסכים בגדלים שונים באמצעות משתנים
מצאתם טעות? ההסבר לא מספיק ברור? תכתבו לנו: natali@bestdesignersever.com