מהן ההנחיות המומלצות לשפה עיצובית של אייקונים?
שמרו על עובי קו ורדיוס פינות עקביים בכל סט האייקונים שלכם. אם במערכת קיימים גם אייקונים מלאים וגם קוויים, הגדירו כללים ברורים מתי להשתמש בכל סגנון. בנוסף, הקפידו שהסגנון הוויזואלי של האייקונים ישתלב עם העיצוב הכללי של המוצר שלכם כדיי לייצר תחושת אחידות.

איך כדאי להגדיר את הגודל והמבנה של אייקונים?
הגישה הרווחת היא שימוש בגודל קונטיינר אחיד עבור כל האייקונים (20 או 24). הקפידו שהוקטור הפנימי יהיה משוטח (flattened) כדי שהאייקון ישמור על פרופורציות נכונות של גודל ועובי בהגדלה והקטנה. חשוב לשמור על שם אחיד לשכבת הוקטור הפנימי כדי למנוע מצב שבו האייקון מאפס את צבעו כשהוא משולב בתוך קומפוננטות אחרות (לדוגמה: vector/Vector).

מה הדרך הטובה ביותר לארגן ולשיים אייקונים בדיזיין סיסטם?
ארגנו את האייקונים שלכם בפייג' ייעודי וחלקו אותם לקטגוריות כמו פעולות, ניווט, התראות וכדומה. ארגון זה מקל על המעצבים והמפתחים למצוא ולהשתמש באייקון המתאים ביותר לכל מטרה. הקפידו על מערכת שיום עקבית שתאפשר איתור קל של האייקונים.
להקלה על החיפוש, הוסיפו מילות מפתח בתיאור של כל קומפוננטת אייקון. לדוגמה, באייקון של משתמש (user) כדאי להוסיף מילים נוספות כמו: person, profile, account. כך, גם אם מחפשים "profile" במערכת, אפשר למצוא את אייקון המשתמש בקלות.
מתי כדאי להפריד בין אייקונים זהים לקומפוננטות שונות?
גם אם שני אייקונים נראים זהים לחלוטין, לפעמים כדאי להפריד אותם לשתי קומפוננטות שונות אם הם משמשים לצרכים שונים. לדוגמה: אייקון של כוכב יכול לשמש גם לסימון מועדפים (favorites) וגם לדירוג (rating). למרות שהם נראים זהים, הפרדתם לשתי קומפוננטות תאפשר גמישות בעדכונים עתידיים.
